Kosten en Vergoedingen

Wat zijn de tarieven van B’s Counseling en zijn er eventuele vergoedingen?
Marcel Hienekamp is ingeschreven bij het Register GGZ-agogen en lid van de Beroepsvereniging van Professionals in Sociaal Werk (BPSW).

Marcel Hienekamp is eveneens lid van de Vereniging Integrale Vitaliteitkunde (VIV), een beroepsvereniging voor professionele therapeuten, en voldoet tevens aan de AGB normen. Hierdoor kunnen uw sessies bij hem deels of geheel vergoed worden door uw ziektekostenverzekering.

Vergoedingen 2025
Zie voor accurate informatie deze link

Verzekering

Hoewel bij sommige zorgaanbieders behandelingen worden vergoed vanuit de basisverzekering, kiezen steeds meer mensen ervoor een psychologische behandeling zelf te betalen en deze vervolgens gedeeltelijk vergoed te krijgen vanuit de aanvullende verzekering.  Dit heeft meerdere voordelen;

  • Gegevens zoals een diagnose worden niet gedeeld met de zorgverzekeraar waardoor privacy is gewaarborgd
  • Je hebt geen verwijzing van de huisarts nodig, hetgeen een behoorlijke drempel kan zijn
  • Er kan snel worden gestart
  • Het is mogelijk om maatwerk te leveren omdat de behandelaar in dit geval niet gebonden is aan vaste behandelprotocollen
  • Je hoeft je eigen risico niet aan te spreken

Disclaimer bijvergoedingen

Daar iedere zorgverzekeraar zijn eigen voorwaarden hanteert, kunt u bij uw zorgverzekeraar informatie opvragen of de nota van uw behandeling door uw verzekering vergoed wordt.
Uiteraard ligt de vergoeding en de hoogte van de vergoeding aan de afgesloten aanvullende polis.

Aan de inhoud van deze site kunnen geen rechten worden ontleend.
B’s Counseling kan niet aansprakelijk worden gesteld voor gevolgen voortvloeiend uit de informatie die via deze site wordt verstrekt.
De informatie op deze website dient een informatief doel, bij vragen of problemen is persoonlijk contact met mij altijd gewenst.

Tarieven

B’s Counseling hanteert trajectprijzen en deze worden bij aanvang gefactureerd.

Er zijn meerdere trajecten mogelijk: kort (3 tot 5 gesprekken), middel (5 tot 8 gesprekken) of intensief (8 tot 12 gesprekken). Dit bepalen we in gezamenlijk overleg.

Afspraken kunnen in voorkomende gevallen tot 24 uur voordien afgezegd worden, wanneer dit niet tijdig gebeurt zal 75% van het factuurbedrag in rekening gebracht worden.

Intake: € 125,-
Individuele vervolgsessies: € 90,-
Groepssessie: € 45,-

Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum.

Tarieven voor ‘psychosociale hulpverlening’ zijn vrijgesteld van BTW, workshops, coaching en trainingen kennen wel een BTW tarief van 21%.

Klachten &Geschillen

Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (WKKGZ)

Met ingang van 1 januari 2017 heeft de overheid besloten dat je als cliënt van een zorgverlener makkelijk en toegankelijk je klacht moet kunnen delen. Het doel van deze wet is dat je als cliënt feedback moet kunnen geven over de zorg die je ontvangen hebt, zodat de zorgverlener kan leren van je bevindingen en deze kan verbeteren. Deze wet maakt het overzichtelijk wat de stappen zijn die je dient te bewandelen om je klacht kenbaar te maken.

De Wkkgz geldt voor alle zorgaanbieders. Zowel voor zorginstellingen als zelfstandige beroepsbeoefenaren, zoals praktijkhouders. Binnen deze wet is sprake van een drietal te onderscheiden stappen:

  1. Een klacht maak je in eerste instantie bespreekbaar bij je behandelaar.
  2. Leidt dat niet tot een oplossing dan neem je contact op met mijn beroepsvereniging en zij zorgen dat een klachtfunctionaris in actie komt. Deze kun je toegewezen krijgen door het klachtenformulier door te sturen naar mijn beroepsvereniging: VIV Nederland [email protected]. De klachtenfunctionaris komt van de SCAG vandaan (www.scag.nl)
  3. Indien de Klachtfunctionaris er niet in slaagt te bemiddelen, kun je ervoor kiezen om je klacht voor te leggen aan een geschillencommissie. Hier vind je de procedure en verdere informatie zoals de kosten https://www.camcoop.nl/geschillencommissie/
    Als de geschillencommissie een uitspraak doet dan wordt deze uitspraak geanonimiseerd gepubliceerd, zodat de opgedane ervaring gedeeld wordt en elke zorgverlener er kennis van kan nemen.

Ik hoop je hiermee voldoende op de hoogte te hebben gebracht. Mocht je vragen hebben over de procedure of de verschillende instanties die hiermee van doen hebben, hoor ik dat graag.

Waar mensen werken kunnen er misverstanden ontstaan, ik wil dat je weet dat dit niet mijn intentie is. Mocht je feedback voor me hebben of ergens niet tevreden over zijn, dan verneem ik dat graag van je.

Via deze link vind je mijn registratie bij de geschillencommissie https://www.camcoop.nl/

MeldcodeHuiselijk geweld

B’s Counseling is als Organisatie en zelfstandige beroepsbeoefenaar op grond van de Wet “verplichte meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling” verplicht om een meldcode te hanteren.
De meldcode richt zich onder andere op huiselijk geweld en kindermishandeling. Lees hier verder over deze meldcode.

Verantwoording

  • Geregistreerd in het Register GGZ-agogen (nr. 461027056)
  • Lid Beroepsvereniging van Professionals in Sociaal Werk (BPSW nr. 621946)
  • Lid van beroepsvereniging Vereniging Integrale Vitaliteitkunde (VIV nr. 1907992)
  • AGB code zorgverlener: 90108485
  • AGB code praktijk: 90067530
  • KvK nummer 30212714
  • BTW nr. NL001328029B55
  • HBO Bachelor Social Work – GGZ-agoog